Geef de zure regen ook eens wat aandacht

Geplaatst: januari 11, 2010 in Zonder categorie
Tags:, , ,

Aangezien ik geen Iphone, blackberry en ander mobiel gevaarte bezit, kon ik het op het moment zelf niet posten. Ik zag daarstraks een kleine kerel sneeuwvlokjes eten. Je kent dat wel: sneeuwvlokjes dwarrelen vrolijk naar beneden, niets vermoedend, en plots staat daar, 1m40cm groot, een kereltje met zijn mond open. Hap…hap….hap…zie het als een soort van moderne versie van Pacman. Spontaan kwam lateraal denkend van de hak op de tak de vraag bij mij naar boven: hoe zou het nu zijn met die zure regen?

In de jaren 90 was dat toch zo een hot item van onder andere Greenpeace. Onlangs was er toch Kopenhagen, maar ik had de indruk dat we alleen over de stijging van dat zeewater iets te horen kregen. Ocharme, de zure regen, geef het wat aandacht! 

Geef een reactie

