DSM met wat koffie

Geplaatst: januari 7, 2010 in Zonder categorie
Tags:, , , , , , , , , ,

DSM is de Twitteriaanse afkorting voor het programma “De Slimste Mens Ter Wereld”. Nu heeft u misschien de aflevering van de voorbije avond bekeken. Mocht u ze gemist hebben, dan vertel ik voor u even de korte inhoud.

Petertje en Bentje kregen bezoek van Rafje. Terwijl Peterje een goeie dag kende, had Bentje duidelijk last van een soort van vlaag van onwetendheid. Hij haalde amper een 120-tal punten. Dat is bijna vier keer zo weinig als in de aflevering van dinsdag, waar hij nog de primus inter pares was. Het was een vreemd zicht.

Maar goed, waarom deze korte inhoud? Ik kwam voor in De Slimste Mens. Inderdaad, wel het is te zeggen een deel van mij. Of ja, een foto van mij! In de fotoronde was er een reeks van professionele moppentappers, zo ook Alex Agnew. En wie had die foto genomen? Inderdaad, bibi hier.

Een mailtje van W-vis was natuurlijk tof geweest. Maar langs de andere kant, het is niet van het kaliber “Jelle”. Daarnaast heb ik hem natuurlijk online geplaatst, waardoor iedereen hem kan zien. En als derde punt lijkt het mij ook wel wat moeilijk om alle dertig foto’s te checken op afkomst en daar dan ook contact mee op te nemen. Dat brengt ons toch al gauw op een 120 mails op weekbasis. Dus ik vergeef het hen gaarne. Morgen toch wel eens ter sprake brengen op den “desk”, want ik vind het wel tof om die foto terug te vinden op de buis.

Verder wil ik ook iedereen afraden een drietal uren voor het slapen gaan nog een litertje koffie te drinken. Samen met de vier espresso’s vandaag zorgt dat misschien wel voor een wakkere energiecocktail. Resultaat: ik zit te bloggen op dit late uur.

Mijn derde onderwerp was eigenlijk de moord in Halen en meerbepaald het gedrag van de media. Ja, ik schop tegen mijn eigen schenen, aangezien ik journalistiek studeer. Maar toch, de verslaggeving was weer ondermaats. Ik geef toe: er zal wel iets aan de hand zijn. Anders trekt men niet met een troep van 30 man ergens binnen. Maar bewijzen zijn er nog altijd niet en toch wordt de man duidelijk al als dader aangewezen. Daarbij komt dan nog eens zijn bijna volledige naam, adres, werkplaats, automerk, etc. STEL – hypothetisch – dat hij volledig onschuldig is en vrijgesproken wordt van alle schuld, wat heeft die man dan nog voor een leven? Kapot gemaakt door de media…

Wat deed Jef Vermassen in hemelsnaam in Ter Zake? De “buurman” zijn huis werd misschien doorzocht, maar dat maakt je nog geen moordenaar.

Indertijd was ik in Perugia op het moment van de moord op een erasmusstudente. Het relaas doe ik niet meer opnieuw. Google eens “Amanda”, “Moord”, “Perugia” en u zult het wel lezen. Nu kende ik het slachtoffer en die Amanda. Op een bepaald moment beschuldigt die Amanda een kennis van mij. Hij had het volgens haar gedaan. Hij werd direct opgepakt en was al direct voor alles en iedereen de dader. Daarbij kwam dan nog eens dat hij “een ander kleurtje” had. Ik moet er geen tekeningetje bij maken, zeker. De man in kwestie had een vrouw en een zoontje van een paar maanden oud. Na drie weken van met modder gooien in de media werd hij door het gerecht volledig over de GANSE LIJN vrijgesproken. Hij had er niets mee te maken, want zijn alibi was waterdicht. Belgische vrienden van mij waren zijn alibi. Helaas voor hem en zijn gezin was zijn reputatie om zeep. Voor volledig Italië was hij wekenlang de dader. Ook zijn huis en bar werden doorzocht met honden, mensen, technologie en toch…hij werd vrijgesproken.

Voor hetzelfde geld heeft ook die buurman er niets mee te maken. Maar nog een brood kopen zonder aangekeken te worden, mag hij nu wel vergeten. Zeker nu HLN.be zijn foto zo goed gemaskeerd heeft. Ja, wat wazig gemaakt, maar toch is zijn gezicht wel behoorlijk duidelijk, vind ik. Het feit is ook dat elke inwoner van dat dorp nu plots hem wat vreemd begint te vinden. Zijn vrienden hadden gezegd dat hij wat vreemd deed zondag en dat wordt door sommige kranten in die mate uitvergroot dat hij al zeker de dader zou kunnen zijn op basis van die quote. Hadden zijn vrienden ook niet gezegd dat ze hem niet in staat achten tot zo iets?

Kijk, misschien heeft hij er wel degelijk iets mee te maken. Maar op 1 dag tijd wordt hij door de media al als dader geframed zonder echte bewijzen. Jammer…

Check zeker de facebookpagina van de Werktitel: http://www.facebook.com/pages/Werktitel/116926049066?ref=ts

Zij hebben tenminste wel nog plaats voor gefundeerde meningen…

excuses voor schrijffouten…de koffie is eindelijk uitgewerkt en ik ga slapen…
reacties
  1. pieter schreef:

    Even een aanvulling. Dit artikel werd volledig geschreven in de veronderstelling dat hij nog niet bekend had. Het ging me vooral om de berichtgeving daaromtrent. Zolang iemand niet bekent, mogen ze hem niet zo afschieten in de media. Daar blijf ik nog steeds bij en dit alles staat natuurlijk los van eventuele bekentenissen…

Geef een reactie

