Een tweeledige belofte maakt schuld

Geplaatst: december 15, 2009 in Zonder categorie
Tags:, , , ,

Een tweeledige belofte maakt schuld

Tweeledig, inderdaad…enerzijds mijn belofte om te posten als er eens weer een buitensporige vertraging was, anderzijds de belofte van de NMBS om op tijd te komen…mislukt.

Vertraging zorgt voor wat minuten vrij en toevallig of niet, maar mijn macbook zat in mijn tas en zo dus had ik een manier gevonden om mijn bevroren vingers warm te typen.

Om 9u00 verliep alles volgens plan. De trein richting Knokke-Blankenberge was op tijd, Quevrain van 9u05 niet, maar goed…het leven is voor de ‘rappe’ he. Om 9u23 stap ik uit de Bombardier dubbeldekker. Mooie trein, maar af en toe eens wat last van het startmechanisme of het sluiten van de deuren, zo wordt gezegd. Deze keer niet, ik was een gelukkig man.

Ik wandel de trappen naar beneden. Ik struikel niet! Ja, lach maar, ik heb eens een vrouw zien struikelen. Ouder dan 60 en hakken dragen, dat is om problemen vragen natuurlijk.. Uiteraard wou ze natuurlijk niet vallen – hoop ik toch – en gelukkig heeft ze er geen ernstige verwondingen aan overgehouden. Goed, ik wijk af.

Ik geraak dus heelhuids beneden, ik loop richting televisiescherm, ik zie veel rood, maar het niet dragen van een bril zorgt er voor dat ik niet kan zien hoe ernstig de toestand is, ik nader, ik kom dichterbij en ik kom binnen de straal van 2,3 meter rond het televisiescherm – de afstand dat ik wel nog scherp kan zien – en ik richt mijn hoofd op.

  1. +29
  2. +24
  3. +21
  4. +41
  5. +22
  6. +13
  7. +22
  8. +12
  9. +10
  10. +10
  11. +24
  12. +10
  13. +14

Dertien treinen op een totaal van zeventien treinen. Naar mijn mening hebben ze bij het vergaderen rond de nieuwe dienstregeling geen rekening gehouden met belangrijke Belgische factoren zoals de kou. Wat de oorzaak is van deze, toch wel extreme, vloedgolf aan vertraging is toch op heden onduidelijk. Remember, communicatie, het is niet het beste punt van de NMBS. Maar misschien was het wel de kou.

Maar goed, ik wil toch even verduidelijken dat ik hier iets zeer uitzonderlijk. schrijf. De vertragingen kloppen wel, ja freaky dat ik het opschreef, maar dan kunnen ze me later niets maken.  Het is niet altijd miserie. Gisteren nam ik bijvoorbeeld de trein om 5u37 naar Oostende vanuit Leuven: op tijd. Mijn terugreis om 19u43 verliep ook al op tijd. Dus daar hoor je me dan niet klagen. Of de ware uitzondering een vlotte reis zoals die van gisteren of een ernstig verstoorde zoals vandaag is, laat ik dus in het midden.

En nog een tip voor Apple, vind een toetsenbord voor voeten uit! Mijn vingers zijn warm getypt, mijn voeten niet, helaas.

reacties
  1. mama schreef:

    Aan mijn lieve zoon,

    ge kunt schrijven zoals ge kunt babbelen,
    een complimentje van je mama

  2. katrijninsalamanca schreef:

    …en je zus kan het compliment van mama bevestigen! Om te bewonderen :-)!

Geef een reactie

