Een beetje mediakritiek

Geplaatst: november 26, 2009 in Zonder categorie
Tags:, , , ,

Nu wil ik mezelf hier niet opwerpen als de grootste mediacriticus. Toch had ik graag even het woord genomen. Het medialandschap ligt al een tijdje overhoop met de buitenwereld en met zichzelf. Er wordt “gesleuteld” aan allerhande beeldmateriaal. Een van de vele voorbeelden is een Iraanse foto.

Daarnaast worden op verschillende redacties pijnlijke “saneringen” – waar is de tijd dat dit woord als eufemisme gebruikt werd? – doorgevoerd. Journalist worden, er zijn betere vooruitzichten.

Nu probeer ik af en toe wat begrip op te brengen voor een aantal besparingsmaatregelen. Het moet zeker en vast niet gemakkelijk zijn om een papieren krant te runnen in tijden van e-books, iphone, blackberry, netbook en andere multimediageweld.

Toch had ik vandaag mijn twijfels bij het zien van mijn verse krant.

Het betreft de krant van vandaag – nog steeds 26 november – en de editie van woensdag 25 november – jawel, gisteren. Is er hier nu ook al sprake van een besparing wat betreft creativiteit? Of is het louter een stukje subtiele humor van de heer Peter Vandermeersch?

 

Geef een reactie

