zelfportret

Geplaatst: januari 3, 2009 in Zonder categorie
Tags:, , , , , , , ,

Gisterenavond ben ik op stap geweest om eens een zelfportret te nemen. Het was prutsen met een half kapot statief, een bouwwerf met gaten van kelders, -5°C graden en een manueel te bedienen flitser.

zelfportret

Zit trouwens ook met een dilemma. Voor kerstmis een bon voor een fotowinkel gekregen. Wordt het een 50mm 1.4 met oog op portretten of een 10-20mm met het oog op van die lekkere breedhoekshots en reisfoto’s. Maar wat als ik binnen twee jaar een fullframe tweedehands op de kop kan tikken, dan ben ik niets meer met die lensen…Iemand raad?

reacties
  1. Robin Goossens schreef:

    Als je van plan bent een full frame camera aan te schaven , zou ik die sigma achterwege laten …

    Ik heb het zelf ook gedaan hoor, heb me achteraf , een tweedehands 12-24 van sigma gekocht , en dat op full frame , is pas breed, een heel groot verschil trouwens met die 10-20 op crop formaat …

    een 50 1.4tje , is gewoon een super lens , licht, lichtsterk, en oh zo plezant om mee te werken …

    ik zou dus voor die 50 gaan ,

    en happy newyear!

  2. Pieter schreef:

    Gaat die 50 mm 1.4 op een fullframe ook?

  3. Dikkie schreef:

    Jep. De EF lenzen van canon passen overal op. De EF-S lenzen passen niet op full-frame.

  4. ysabje schreef:

    ik zou het ook wel willen weten. Ik weet het ook niet. Een lens kiezen is echt supermoeilijk!

  5. KV schreef:

    Investeren in Bicky Henry?

  6. Pieter schreef:

    ik zal het overwegen, dj-partner!

  7. Robin Goossens schreef:

    alle vaste lenzen als ik mij niet vergis gaan op beide cameras , of het nu full of crop is …

    dus die 50 kost niet zo veel en is een super ding …

    aan de andere kant , als je toch naar een groothoek zou willen gaan (en eens die fullframe deraan komt verkoop je die lens gewoon heel simpel 🙂 )

    nee maar dus

    de 10-20 van sigma is zo een 450 euro dacht ik
    mooie en fijne lens ,
    maar voor een 100 euro meer

    kom je onmiddelijk uit bij de 11-16 2.8 van tokina
    ook een crop lens , maar het interessante hier is dat je ook nog op 2.8 kunt schieten ,

    veel mensen zeggen , ach , waarom heb je 2.8 nu nodig bij zo een brede lens ,

    wel , het is verdomd plezant en handig, dat is alles wat ik kan zeggen ,

  8. Pieter schreef:

    bedankt voor het advies, ik zal laten weten wat het geworden is!

Geef een reactie

